Jak ubiegać sie o świadczenie / wymagane dokumenty
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (potwierdzony przez zarządcę domu).
- Deklaracja o dochodach ( załacznik do wniosku)
- Tytuł prawny do zajmowanego lokalu (decyzja, umowa najmu, podnajmu, akt notarialny, itp.). – do wglądu.
- Wydruk opłat czynszowych, ewentualnie dokument poświadczający wysokość wydatków za miesiąc, w którym składany jest wniosek.( najczęściej Zarządca)
- Zaświadczenie o wysokości dochodu za 3 miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku
- Zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy (dot. osób bezrobotnych). W sytuacji, gdy osoba nie jest zarejestrowana w PUP
- Decyzję lub 3 ostatnie odcinki renty, emerytury (w przypadku osób pobierających świadczenie z ZUS , KRUS lub inny organ rentowy).
- Decyzję ZUS lub innego płatnika (w przypadku pobierania zasiłku lub dodatku pielęgnacyjnego).
- Wyrok sądu o wysokości zasądzonych alimentów lub potwierdzenie otrzymywania alimentów.
- Zaświadczenie o wpisie do działalności gospodarczej wraz z oświadczeniem o dochodzie uzyskanym z tej działalności (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej).
- Dokument poświadczający wyrejestrowanie lub zawieszenie działalności gospodarczej (w przypadku wyrejestrowania).
- Zaświadczenie o wysokości dochodu z prowadzenia gospodarstwa rolnego (w przypadku jego prowadzenia). Dochód z prowadzenia gospodarstwa rolnego ustala się na podstawie powierzchni gruntów w hektarach przeliczeniowych i przeciętnego dochodu z 1 ha przeliczeniowego.).
- Jeżeli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna, poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju – orzeczenie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
W przypadku właścicieli domów jednorodzinnych
- akt notarialny – dot. właściciela
- umowa najmu/podnajmu,
- wyposażenie techniczne domu,
- dokument potwierdzający powierzchnię użytkową, w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni,
- zaświadczenie o dochodach za 3-y miesiące poprzedzające miesiąc złożenia wniosku
bieżące rachunki z miesiąca, w którym składany jest wniosek za:
- energię cieplną i wodę dostarczane do lokalu,
- opłaty za odbiór nieczystości stałych i płynnych, (szambo, śmieci)